El Consorci del Lluçanès va iniciar una consulta telemàtica (donada la situació COVID19) perquè el sector turístic del Lluçanès i la ciutadania pogués escollir la nova marca gràfica del Turisme del Lluçanès.

A la consulta – oberta des del divendres 17 al diumenge 26 d’abril – van poder  participar les entitats i empreses del sector turístic (sector públic, restaurants, allotjaments turístics, empreses i/o entitats d’activitats turístiques i esportives, productors, comerç local) i la ciutadania del Lluçanès.

Un total de 147 persones van participar a la consulta:

  • Del sector turístic van votar 50 entitats/empreses, que han representat el 34% dels participants, entre els quals, ajuntaments, allotjaments rurals, restaurants, comerços de proximitat, productors i elaboradors de producte local, empreses d’activitats turístiques, naturals, culturals i patrimonials, Centres d’Interpretació i Unions Excursionistes.
  • La ciutadania va tenir la resposta de 97 persones, que han representat el 66% dels participants.

Els resultat ha estat el següent:

  • Un 56,5% ha escollit la opció Lluçanès. Territori Serè, i per tant, ha estat la seleccionada
  • Un 43,5% ha escollit la opció Lluçanès. Camins de Vida

.

.


La Marca gràfica seleccionada:

.

El Lluçanès és un territori, una comarca natural, una zona amb personalitat pròpia, i el seu nom, per si sol constitueix una marca. S’acompanya la marca un missatge permanent: Territori Serè. Aquest és un concepte ja utilitzat fa uns anys per definir un model de desenvolupament de territori centrat en la gent que hi viu, potenciant la participació i el dinamisme dels agents i recursos propis i fent de la “serenitat” un paradigma de l’estil de vida que s’hi persegueix.

– La paraula “territori” evoca un espai geogràfic més gran que un municipi (un conjunt de pobles que és el Lluçanès).

“Serè” remet a a l’slow tourism, el turisme tranquil, no agressiu, que gaudeix del temps i que valora allò més singular de la destinació

En primer lloc hem apostat per una tipografia que tingués molt caràcter i que per si sola ja pogués fer referència al Lluçanès. L’escollida, amb les seves formes orgàniques ens parla de bosc i entorn rural. A més aquesta tipografia és ideal per utilitzar-la en titulars i es podria aplicar en les publicacions de la marca, combinada amb una altra tipografia pels textos informatius.

El codi de color és part important del logotip. Hem escollit el verd i el marró. El verd s’associa al medi ambient, la calma, és fresc i sa, és bosc. El marró l’associem al territori i és camp, pagesia i vida rural.

La millor manera de representar el concepte de “Territori serè” és simbolitzar-ho amb un seguit de punts al voltant del nom, col·locats de manera circular, que fan referència a aquest concepte i donen també molta personalitat a la marca. Territori de cel serè, sense boira, uns dies serens, lúcids i assolellats, unes nits serenes i estrellades i un estar serè i pausat. Evoca a una vida tranquil·la i a un ritme sense presses. També fa referència a un territori rural i natural esquitxat de petits pobles ben comunicats, que posa en valor els recursos i productes locals, el patrimoni, la cultura, les relacions socials de proximitat, un turisme responsable i respectuós amb l’entorn i la comunitat local.

Els punts també evoquen a un territori acollidor, rural i natural, poc massificat, emmarcat per un mosaic de camps, de petits pobles esquitxats per tota la comarca, de petits miradors amb grans vistes, de significatives empremtes d’història, de petites fires, festes i mercats, de costums i tradicions vives.


Per altra banda, durant el procés d’elaboració del Pla de Màrqueting turístic del Lluçanès (2018) es va fer un treball per tal de definir la Marca de destinació Lluçanès, amb diferents representants del sector públic i privat, com a territori turístic.

⏺En aquest treball es van definir els valors de la destinació: un territori amb un gran valor del paisatge i l’entorn rural, la natura, els productes locals, els patrimoni històric i cultural, l’essència rural, la poca massificació, la gastronomia tradicional amb una bona oferta d’allotjament. Un territori petit, ondulat, serè, autèntic, tranquil, rural, amb silenci, genuí, verge.

⏺Es va definir la seva identitat:
– El Lluçanès, una comarca situada al cor de Catalunya i enmig dels Paisatges de Barcelona, és un territori accessible i ben connectat, que roman preservat tot i ser a prop dels principals emissors de turisme català, estatal i estranger.
– Un territori autèntic i autòcton, rural i tranquil, amb un patrimoni natural i històricocultural únic que es pot conèixer i gaudir tot l’any.
– Un territori ric en gastronomia tradicional i productes agroalimentaris locals.
– Amb paisatges de gran bellesa per contemplar a peu o en bicicleta, a cavall o a motor, en grup, en parella o en solitari, amb la família o els amics, a la primavera, l’estiu, la tardor i l’hivern.
– Un territori viu i actiu, amb esdeveniments populars, culturals i esportius, festes d’arrel tradicional, fires i mercats, oficis i artesans …
– Una destinació turística responsable, on el territori i la comunitat local es beneficien dels impactes positius de l’activitat turística, que es gestiona de forma conscient, coordinada i respectuosa.
– Un territori per descobrir, explorar i viure, sempre en harmonia amb la seva gent.

? I un territori que busca captar bons viatgers, un turisme conscient i responsable

Es va crear també el decàleg turístic i el decàleg de bones pràctiques que es va treballar amb el sector per a la destinació.

Més endavant es farà la presentació pública de la Marca als sector i a la ciutadania i mentrestant s’aplicarà la imatge gràfica a les diferents eines de comunicació, promoció i difusió que estem creant, com la nova pàgina web de Turisme del Lluçanès o el video promocional de la destinació.


.

Les propostes eren les següents:

  

Comparticions