Aquest dijous s’ha presentat, a l’Escola Llevant d’Oristà i davant les direccions i mestres dels centres educatius del Lluçanès, un document digital que recull de forma ordenada, en diverses categories, els elements patrimonials del Lluçanès amb la intenció d’apropar-lo als infants i joves a través dels centres educatius perquè puguin conèixer-los, valorar-los i estimar-los.

Els elements recopilats en el document, que es pot consultar en aquest enllaç, s’organitzen segons tipologia: Centres d’interpretació; Jaciments; Col·leccions i exposicions; Romànic; Natura; Activitats agroalimentàries; Castells, ponts i cases; Patrimoni natural; Identitat, tradicions i llegendes i Transhumància.

El treball s’ha portat a terme a partir de la col·laboració entre les àrees d’Educació i de Turisme i Patrimoni del Consorci del Lluçanès i l’extensió de Perafita del Centre de Recursos Pedagògics d’Osona. S’ha comptat també amb el suport de la Diputació de Barcelona i dels ajuntaments del Lluçanès.

Després de presentar el recull, el Consorci del Lluçanès ha anunciat que finançarà un autocar perquè cada centre educatiu (escoles i institut) pugui desplaçar-se a conèixer algun d’aquests elements culturals, naturals i tradicionals per poder treballar en les situacions d’aprenentatge durant el curs 2023-24. Cal remarcar que el nou marc legal que es concreta en el desplegament curricular (Decret 171/2022, 175/2022 i 21/2023) ofereix l’oportunitat de treballar aprenentatges basats en situacions que requereixen un context proper a l’alumnat.

Finalment, els arqueòlegs del Jaciment de Puig Ciutat, Àngels Pujol i Robert Tamba, han presentat a les docents les noves propostes educatives que han estat treballant i posant en pràctica el darrer curs per donar a conèixer el jaciment, la feina de l’arqueòleg i el mètode científic a l’alumnat de primària i de secundària.

Amb aquestes accions es vol sensibilitzar sobre la importància del propi patrimoni i de la seva conservació i a la vegada potenciar la identitat i el sentiment de pertinença, un dels objectius del Pla territorial d’educació Lluçanès Territori Educador 22-27.

Comparticions