Les tres cooperatives escolars del Lluçanès treballen el màrqueting i la comunicació

/Les tres cooperatives escolars del Lluçanès treballen el màrqueting i la comunicació
Les tres cooperatives escolars del Lluçanès ja tenen dates per la venda dels seus productes: serà el 20 de maig al mercat setmanal de Prats de Lluçanès i el 25 de maig a Olost. Ara els toca treballar en la comunicació i el màrqueting perquè sigui tot un èxit.

Són nens i nenes de cicle superior de les escoles Escola Lluçanès i FEDAC de Prats i Terra Nostra d’Olost que dins el projecte CUEME (Cultura Emprenedora a l’Escola) de la Diputació de Barcelona s’han constituït com a cooperatives (en total 59 alumnes). Des d’inici de curs ja han fet molts passos: sol·licitud del CIF a l’ajuntament, creació del seu logotip i imatge corporativa, elecció dels productes que produiran, previsió de costos i estudi de mercat, decidir la ONG o entitat social a qui destinaran un percentatge dels seus beneficis… i en aquests moments estan en plena fase de disseny i campanya de comunicació dels seus productes.

En aquest punt les tres cooperatives han rebut assessorament per professionals en l’àmbit de la comunicació amb un taller que s’ha realitzat a les mateixes escoles. A la cooperativa «Coopes» de l’Escola Terra Nostra d’Olost van ser les responsables de comunicació de l’associació que organitza el festival d’estiu del Lluçanès Cantilafont qui els van guiar amb diferents estratègies per promocionar la cooperativa i els seus productes.

Les cooperatives «Artesanals Lluçanès» de l’Escola Lluçanès i «X-fer» de l’Escola FEDAC Prats de Prats
de Lluçanès van rebre el taller per de la tècnica de comunicació i la tècnica de turisme i patrimoni del Consorci del Lluçanès en unes sessions molt dinàmiques on van extreure molt bones idees.

En tots els casos els socis de les cooperatives van poder demanar assessorament sobre com presentar,
etiquetar o empaquetar els seus productes, veure exemples de cartells i vídeos promocionals, pensar amb eines i canals de difusió que desconeixien, reflexionar sobre quin és el seu públic potencial real per a cada producte, etc. Segur que de totes les idees que les professionals van aportar en el taller, els equips de comunicació i màrquting de les cooperatives n’hauran près bona nota i enriquirà les seves campanyes!

El Consorci ofereix suport en tot el projecte i coordina tallers amb professionals del territori en les
diferents fases del projecte. El primer trimestre Marc Sangrà i Adrià Davins van participar en el taller de Logotip i imatge corporativa. I properament, el Ramon Berengueres de Formatges Betara oferirà un taller de Vendes. Pares i mares de les mateixes escoles també hi han participat en algunes ocasions.

A tots i totes talleristes els agraïm el temps dedicat i l’ajuda que ha suposat cada taller a les cooperatives.

Han compartit
2018-04-16T09:30:11+00:0016 abril, 2018|Educació i formació, Empresa|