Des del Consorci del Lluçanès amb el suport de l’extensió de Perafita del Centre de Recursos Pedagògics d’Osona i amb la col·laboració de les escoles es dissenya i s’edita l’Agenda Escolar del Lluçanès.
Cada curs l’agenda fa referència a una temática diferent però totes tenen com a nexe comú el territori del Lluçanès.
S’editen dos models: un per a l’etapa d’Educació Infantil i un per a l’etapa de Primària.
Curs 19-20 A través del conte Entre el bosc i el camp, es reflexiona sobre la igualtat entre homes i dones, la tolerància i el respecte cap a la diversitat d’orientació sexual i d’identitat de gènere.
Curs 20-21 A casa, a l’escola, al poble i al món: som un equip! Posa en relleu els valors de la convivencia, la comunitat, el compartir, el viure, creixer i aprendre junts.
Curs 21-22 L’Agenda del bons hàbits. Tenir una alimentació variada, amb productes frescos, de temporada i de proximitat, tenir el cos actiu, és a dir, fer activitat física regularment, descansar i dormir bé, jugar a l’exterior amb els amics i amigues i un llarg etcètera, són alguns dels hàbits que en forma de jocs i reflexions ens aporta aquesta agenda.
Curs 22-23 La sostenibilitat. L’eix temàtic que tracta l’agenda és la sostenibilitat, lligat als ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), a partir de 3 grans blocs que corresponen als tres trimestres escolars: “El reciclatge i els residus”; “L’estalvi energètic” i “La conservació de l’entorn”. S’ha reformulat el format i els materials de les agendes. S’ha reduït el plàstic, s’ha utilitzat paper eco, s’ha imprès a una sola tinta i s’ha fet d’una mida una mica més petita que els altres anys. També s’ha inclòs un marcador de pàgina que l’alumnat haurà de cuidar per reutilitzar-lo el curs següent.
Curs 23-24 La Transhumància. L’agenda ofereix explicacions i descripcions, jocs, preguntes per investigar o reflexionar, reptes, etc., sobre el món de la transhumància i sobre com aquesta ha estat rellevant en la configuració del Lluçanès.
Curs 24-25 L’hort a l’escola. L’agenda presenta diferents propostes que ajudaran a l’alumnat a investigar, experimentar, fer recerca i aprendre més sobre els horts a les escoles. El primer trimestre l’alumnat es prepararà per conèixer com cal treballar l’hort, quines tasques hi ha, coneixeran el tipus de terra, les eines necessàries, la mesura de l’hort, la influència de les llunes i les llavors que poden plantar. El segon trimestre cada alumne apadrinarà una planta, investigarà què necessita una planta per viure, què és un ecosistema i estudiaran els invertebrats que habiten a l’hort. Finalment, el tercer trimestre analitzaran les conseqüències del canvi climàtic per l’hort, la importància de l’aigua i estudiaran diferents tipus de llavors.