Durant els dissabtes 15 i 22 d’octubre 8 professionals de l’educació no formal (vetlladores, monitores de menjador, monitores d’esplais, professorat de l’EMAL i altres professionals de l’àmbit socioeducatiu) van participar a una formació de 10 hores sobre la inclusió i l’atenció a infants i joves amb transtorns de conducta i disfuncionalitats.

La formació va anar a càrrec de professorat de l’Escola d’Educadors Quràlia, a qui des del Consorci del Lluçanès se li va encarregar una formació a mida per donar resposta a una necessitat detectada per part del sector del lleure i de l’educació del territori. S’ha ofert de forma 100% subvencionada gràcies al suport econòmic de la Diputació de Barcelona.

Durant la primera sessió van treballar el marc general de la inclusió i els seus eixos vertebradors. Es van fer dinàmiques per reflexionar sobre el concepte i la importància, la gestió de les emocions com a recurs general per treballar la inclusió i el treball amb les famílies. Durant la segona sessió es va treballar sobre experiències pràctiques.

Els i les alumnes han fet una valoració molt positiva del curs, amb un 9,25/10 de valoració general. Han rebut un certificat d’assistència i aprofitament del curs acreditat per l’Escola d’Educadors Quiràlia.

Des del Consorci del Lluçanès se seguirà treballant per fomentar la inclusió.

Comparticions