Més de 1100 persones visiten el Lluçanès durant el cap de setmana del Benvinguts a Pagès

/Més de 1100 persones visiten el Lluçanès durant el cap de setmana del Benvinguts a Pagès
El cap de setmana del 9 1 10 de juny, el Lluçanès, igual que la resta del territori català, va acollir el Benvinguts a Pagès a tot Catalunya, una proposta organitzada per la Generalitat, a través del Departament d’Agricultura, Pesca i Alimentació, de l’Agència Catalana de Turisme i de la Fundació Alícia, amb la col·laboració dels Consells Comarcals, Consorcis i Oficines de Turisme i nombroses entitats i associacions del sector i que permet redescobrir el món de la pagesia, trepitjar el territori, conèixer l’origen dels productes alimentaris que consumin cada dia, tastar les elaboracions de les explotacions participants i omplir el rebost amb productes de proximitat.

Des del Lluçanès i amb la coordinació del Consorci del Lluçanès, hi van participar 3 explotacions agroramaderes, assolint dades de visitants molt altes, de les primeres de tot Osona. Així, i per ordre de visitants, el Soler de n’Hug va ser l’explotació més visitada a tot el Lluçanès i Osona amb 491 visitants, seguit de Betara, la segona també de tot el Lluçanès i Osona amb 337 visitants i Formatges de Lluçà amb 256 visitants. Amb aquestes dades d’èxit més els comensals que van assistir al Restaurant Cal Baumer (48 persones) tastant un menú de productes locals, i les 45 persones assistents al taller de pa de blat forment guiat pel Forn Cal Pujals de Sant Boi de Lluçanès, sumen un total de 1177 persones participants.

Una xifra que evidencia l’alt interès turístic per les propostes del Lluçanès.

Al mateix temps, la iniciativa ha permès acostar el món de la pagesia i producció agroalimentària als mateixos habitants del Lluçanès i comarques veïnes que van aprofitar l’ocasió, de portes obertes, per visitar les explotacions.

Des del Consorci del Lluçanès es valora molt positivament la iniciativa, que va estar comunicada a través d’una campanya específica a les xarxes socials, on eren els mateixos protagonistes participants al Benvinguts a Pagès que convidaven a assistir als seus establiments. A més es va fer una campanya de comunicació específica al territori a través de les escoles, per arribar al públic familiar – públic principal del Benvinguts a Pagès- i als ajuntaments i espais d’interès com biblioteques, centres cívics, espais socials, ajuntaments i comerços.

Han compartit
2018-06-12T13:40:47+00:00 12 juny, 2018|Desenvolupament rural, Sin categoría, Turisme|