L’acte forma part del programa CUEME – Cultura Emprenedora a l’Escola, impulsat per la Diputació de Barcelona.

El passat divendres 12 de maig, 384 infants de 13 centres educatius d’Osona i el Lluçanès que al llarg de tot el curs han treballat en la creació de cooperatives escolars en el marc del projecte CUEME – Cultura Emprenedora a l’Escola s’han reunit per encarar la recta final del projecte del curs 2022-23.

Durant la jornada, que ha tingut lloc a la zona esportiva d’Olost i que ha començat amb un discurs de benvinguda per part de les autoritats, l’alumnat ha participat en diverses activitats incloses en una Gran Gimcana que els ha posat a prova amb l’objectiu de superar-se tant de forma individual com col·lectiva amb propostes de cooperació, treball en equip i creativitat. Al final del matí, els infants han posat punt i final a la trobada amb una coreografia de percussió i una pluja de confeti.

El programa CUEME, impulsat per la Diputació de Barcelona amb el suport dels centres escolars i diverses entitats del territori, promou que els alumnes creïn i gestionin cooperatives escolars. Les escoles participants a la trobada han creat un total de 17 cooperatives que han passat per les fases de constitució, elecció del producte, disseny de la identitat corporativa, difusió i comunicació, producció i venda. En aquesta edició hi han participat centres d’onze municipis: Centelles, Folgueroles, Manlleu, Olost, Prats de Lluçanès, Roda de Ter, Sant Bartomeu del Grau, Sant Feliu Sasserra, Sant Pere de Torelló, Sant Quirze de Besora i Seva.

L’acte ha estat promogut i organitzat per les àrees d’Ensenyament i Promoció econòmica del Consell Comarcal d’Osona, els ajuntaments de Centelles, Manlleu, Roda de Ter, Sant Pere de Torelló i Seva, el Consorci de la Vall del Ges Orís i Bisaura, el Consorci del Lluçanès, la Mancomunitat La Plana, amb el suport de la Diputació de Barcelona i dels Ateneus Cooperatius de la Generalitat.

A l’acte hi han assistit representants de la Diputació de Barcelona i dels ajuntaments dels municipis de les escoles participants.

Comparticions