Ahir va tenir lloc la segona edició del “Lluçanès al Plat”,  una trobada de coneixement i networking entre productors i elaboradors del territori amb comerços, restaurants i allotjaments turístics. L’objectiu de la sessió es va centrar en posar en valor els productes locals i fomentar el consum de proximitat dins del Lluçanès però també a les comarques veïnes.

La jornada es va iniciar amb una ronda de presentacions que va ser molt útil per tenir una visió de tots els participants, encaixant el perfil de cadascun d’ells i coneixent la motivació de la seva participació. Aquest primer pas va servir també per conèixer alguns elaboradors nous al territori, rebre informació d’iniciatives d’associacionisme de productors i consumidors així com descobrir projectes emprenedors que s’estan gestant al voltant de la venda de producte a través d’una plataforma on-line, un Market Place. A continuació, es van iniciar les rondes d’entrevistes curtes i personals amb cadascun dels participants.

La sessió es va desenvolupar amb molta fluïdesa i es va crear un ambient de treball molt distès, denotant bona predisposició i un tracte molt proper entre els diferents agents participants. Es van poder conèixer els productes i productors/elaboradors del Lluçanès de diferents àmbits: horta ecològica, formatges, postres làctiques,  carn i embotits, pollastres ecològics, blat forment o cerveses.

Els participants van valorar positivament el fet de poder establir aquest contacte directe amb els mateixos productors i/o elaboradors del territori i, tot i que la major part dels assistents recomanarien aquesta activitat, els productors van trobar a faltar més públic assistent, sobretot del sector de la restauració.

Shares