Enguany ja fa 4 cursos escolars que el Lluçanès participa, de la mà del Consorci, al projecte CUEME (Cultura Emprenedora a l’Escola) de la Diputació de Barcelona.

Any rere any, s’han anat sumant escoles del territori i en el present crearan les seves cooperatives l’alumnat de les escoles FEDAC Prats i Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès, Terra Nostra d’Olsot, La Forja d’Alpens, Gafarró de Sta. Eulàlia de Puig-oriol (Lluçà), Aurora de St. Boi de Lluçanès i Heurom de Perafita. A més, cal sumar-hi l’escola
els Roures de St. Feliu Sasserra, que hi participen bianualment però estan, des del curs passat, dins el projecte. En total sumen un total de 116 alumnes.

El projecte es porta a terme al llarg de tot el curs escolar durant el qual l’alumnat crearà una cooperativa, presentant els documents pertinents per obtenir l’alta al registre de cooperatives escolars del Lluçanès i el número de CIF  corresponent; dissenyarà la seva imatge corporativa; crearà uns prototips; realitzarà un estudi de mercat per definir els productes amb més sortida al mercat; buscarà fonts de finançament; farà les compres, si cal, de les matèries primeres; produirà els productes; els vendrà el mes de maig al mercat dominical de Prats conjuntament amb tota la resta
de cooperatives escolars i, finalment, farà la donació d’un percentatge dels beneficis a una entitat social o ONG. Mentrestant l’alumnat anirà treballant transversalment valors com la responsabilitat, la democràcia en la presa de decisions, la creativitat, l’assumpció de riscos, la resolució de conflictes, el treball en equip, i un llarg etc.

En les últimes setmanes 6 de les 7 escoles han rebut el Taller de Constitució, algunes escoles de la mà d’en Joan Rubiralta i Mònica Jofre, tècnics del Consorci del Lluçanès i en d’altres hem comptat amb la col·laboració de Nil Saladich d’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central. En tots els casos el taller ha servit als petits cooperativistes per resoldre dubtes sobre les diferències entre una empresa cooperativa i una empresa mercantil, què significa CIF, per què són importants els estatuts en una cooperativa, els càrrecs de president/a, secretari/a i tresor/a imprescindibles per a constituir-se, les
funcions i com escollir-los, i han reflexionat sobre els valors intrínsecs que comporta treballar amb aquesta formula: la diferència entre treball en grup i treball en equip, la democràcia, la igualtat, l’equitat, etc. L’escola Terra Nostra d’Olost rebrà el taller durant els propers dies, i en aquest cas anirà a càrrec de membres d’ADFO (Associació de Disminuïts Físics d’Osona).

En nom de les escoles i del Consorci agraïm la col·laboració a Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central i a ADFO per la seva participació al CUEME Lluçanès!

Comparticions