Un curs més el Consorci del Lluçanès dóna suport a les escoles del Lluçanès en el projecte CUEME (Cultura Emprenedora a l’Escola) de la Diputació de Barcelona. Un total de 5 cooperatives escolars (amb la novetat de l’incorporació de l’Escola La Monjoia) participaran al projecte durant el curs 2020-21.

Aquest any hi participen les escoles FEDAC Prats i Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès, Terra Nostra d’Olost, Els Roures de Sant Feliu Sasserra i La Monjoia de Sant Bartomeu del Grau, que entra en el projecte per primera vegada. En total sumen 116 alumnes.

El projecte es porta a terme al llarg de tot el curs escolar durant el qual l’alumnat crearà una cooperativa, presentant els documents pertinents per obtenir l’alta al registre de cooperatives escolars del Lluçanès i el número de CIF corresponent; dissenyarà la seva imatge corporativa; crearà uns prototips; realitzarà un estudi de mercat per definir els productes amb més sortida al mercat; buscarà fonts de finançament; farà les compres, si cal, de les matèries primeres; produirà els productes; els vendrà el mes de maig al mercat dominical de Prats conjuntament amb tota la resta de cooperatives escolars i, finalment, farà la donació d’un percentatge dels beneficis a una entitat social o ONG. Mentrestant l’alumnat anirà treballant transversalment valors com la responsabilitat, la democràcia en la presa de decisions, la creativitat, l’assumpció de riscos, la resolució de conflictes, el treball en equip, i un llarg etc.

En els darrers dies, les escoles han rebut el Taller de Constitució, de la mà d’en Joan Rubiralta – tècnic d’empresa del Consorci del Lluçanès – (presencial a les aules) i Mònica Jofre – tècnica de formació i educació (que en videoconferència els feia la presentació del projecte). El taller ha servit als petits cooperativistes per resoldre dubtes sobre les diferències entre una empresa cooperativa i una empresa mercantil, què significa CIF, per què són importants els estatuts en una cooperativa, els càrrecs de president/a, secretari/a i tresorer/a imprescindibles per a constituir-se, les funcions i com escollir-los, i han reflexionat sobre els valors intrínsecs que comporta treballar amb aquesta formula: la diferència entre treball en grup i treball en equip, la democràcia, la igualtat, l’equitat, etc.

Molts ànims a les noves cooperatives!

Shares