Arrenca el projecte “Cultura Emprenedora a les Escoles” (CuEmE) pel curs 2018-19

/Arrenca el projecte “Cultura Emprenedora a les Escoles” (CuEmE) pel curs 2018-19
El Consorci del Lluçanès impulsa, un any més, el projecte “Cultura Emprenedora a les Escoles” (CuEmE); un projecte en el qual, durant un curs escolar, els alumnes de 4rt, 5è, o 6è de primària crearan una cooperativa amb el suport de l’escola, les famílies, l’ajuntament i altres empreses i entitats del territori.

El programa està pensat perquè aquest projecte no només serveixi per aprendre a crear i gestionar una cooperativa, sinó sobretot perquè els alumnes puguin aprendre moltes altres competències que els serviran al llarg de la vida: confiança, comunicació, treball en equip, responsabilitat… Així mateix, en el desenvolupament de la cooperativa, també es treballaran diferents matèries, com ara matemàtiques, llengua, valors socials i cívics, etc.

Enguany, ja són 4 les escoles del Lluçanès que hi participen: enguany s’incorpora l’Escola Els Roures de Sant Feliu Sasserra, i repeteixen el projecte l’Escola Lluçanès i l’Escola FEDAC, de Prats de Lluçanès i l’Escola Terra Nostra d’Olost amb un total de 91 alumnes de 4rt, 5è i, 6è, que constituiran 4 noves cooperatives escolars.

Aquesta setmana s’ha impartit per part de tècniques i tècnics del Consorci del Lluçanès el primer taller: “Constitució de la Cooperativa” en el que s’ha explicat als alumnes en que consisteix el programa, les característiques d’una cooperativa escolar i els passos a seguir per constituir-la. Ara es continuarà amb altres activitats i tallers, que es duran a terme gràcies a la col·laboració altruista de professionals experts en cada àmbit.

El projecte CuEmE ha esdevingut un projecte d’emprenedoria referent al territori del Lluçanès tant pels alumnes, pares i mares, mestres de les escoles com per les administracions públiques que hi participen (Ajuntaments i Consorci del Lluçanès).

Informació del projecte:  www.diba.cat/web/cueme

Han compartit
2018-10-26T10:39:50+00:0026 octubre, 2018|Educació i formació, Empresa|