El Consorci del Lluçanès ha finançat un autocar per cada escola del Lluçanès durant aquest primer trimestre amb l’objectiu d’acostar el patrimoni del Lluçanès a l’alumnat i fomentar la identitat territorial.

Des del mes d’octubre, els nens i nenes de les escoles del Lluçanès han visitat algunes de les propostes recollides al Recull d’elements patrimonials del Lluçanès adreçat als centres educatius que es va presentar el passat juliol.

L’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès i la ZER La Gavarresa van visitar l’Eco Granja escola Betara on, d’una manera didàctica, van poder conèixer els animals i com és una ramaderia en ecològic. Van visitar la formatgeria i a continuació el corral i la sala de munyir, a Sant Boi de Lluçanès. Allí, tot seguit, se’ls va explicar el procés d’elaboració dels formatges a partir d’un suport audiovisual.

L’Escola FEDAC Prats va desplaçar-se fins a Sant Feliu Sasserra amb tot l’alumnat de Primària. Allà van poder conèixer, primer, el Centre d’Interpretació de la Bruixeria i entendre el fenomen de la bruixeria i el que va portar que a Sant Feliu Sasserra 23 dones fossin processades i 6 d’elles penjades a la forca entre els anys 1618 i 1648. A continuació, van recórrer tot el poble amb una visita històrica guiada.

L’alumnat de Primària de totes les escoles de la ZER Alt Lluçanès van visitar el jaciment romà de Puig-ciutat, destruït de manera violenta per les tropes de Juli Cèsar l’any 49 aC i abandonat immediatament, motiu pel qual s’han preservat un ampli ventall d’objectes. L’objectiu principal d’aquesta sortida és conèixer el jaciment a través d’un recorregut didàctic per part dels arqueòlegs, i, sobretot, sensibilitzar l’alumnat sobre la importància del patrimoni cultural.

Finalment, l’alumnat d’Educació infantil de la ZER Alt Lluçanès i d’Educació Infantil i cicle Inicial de l’Escola Terra Nostra d’Olost van anar fins al Centre Camadoca, a Santa Maria de Merlès, on van poder recórrer l’entorn (la bassa, el bosc i la riera) i el centre (amb múltiples aquaris i instal·lacions on s’allotgen diferents tipus de peixos, amfibis, rèptils, ocells i mamífers). L’objectiu principal de la sortida, en aquest cas, és que els infants entenguin la necessitat de preservar i respectar els essers vius.

La proposta forma part del projecte “Connectem els aprenentatges amb l’entorn del Lluçanès” que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i que va néixer davant la necessitat que manifestaven les escoles del territori de poder tenir suport econòmic per desplaçar-se per l’entorn i donar a conèixer el patrimoni del Lluçanès a l’alumnat, que d’altra manera no podien tirar endavant degut a l’elevat cost.

Comparticions