Des del Consorci del Lluçanès amb el suport de l’extensió de Perafita del Centre de Recursos Pedagògics d’Osona i amb la col·laboració de les escoles es dissenya i s’edita l’Agenda Escolar del Lluçanès.
Cada curs l’agenda fa referència a una temática diferent però totes tenen com a nexe comú el territori del Lluçanès.
S’editen dos models: un per a l’etapa d’Educació Infantil i un per a l’etapa de Primària.
Curs 19-20 A través del conte Entre el bosc i el camp, es reflexiona sobre la igualtat entre homes i dones, la tolerància i el respecte cap a la diversitat d’orientació sexual i d’identitat de gènere.
Curs 20-21 A casa, a l’escola, al poble i al món: som un equip! Posa en relleu els valors de la convivencia, la comunitat, el compartir, el viure, creixer i aprendre junts.
Curs 21-22 L’Agenda del bons hàbits. Tenir una alimentació variada, amb productes frescos, de temporada i de proximitat, tenir el cos actiu, és a dir, fer activitat física regularment, descansar i dormir bé, jugar a l’exterior amb els amics i amigues i un llarg etcètera, són alguns dels hàbits que en forma de jocs i reflexions ens aporta aquesta agenda.
Curs 22-23 La sostenibilitat. L’eix temàtic que tracta l’agenda és la sostenibilitat, lligat als ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), a partir de 3 grans blocs que corresponen als tres trimestres escolars: “El reciclatge i els residus”; “L’estalvi energètic” i “La conservació de l’entorn”. S’ha reformulat el format i els materials de les agendes. S’ha reduït el plàstic, s’ha utilitzat paper eco, s’ha imprès a una sola tinta i s’ha fet d’una mida una mica més petita que els altres anys. També s’ha inclòs un marcador de pàgina que l’alumnat haurà de cuidar per reutilitzar-lo el curs següent.
Curs 23-24 La Transhumància. L’agenda ofereix explicacions i descripcions, jocs, preguntes per investigar o reflexionar, reptes, etc., sobre el món de la transhumància i sobre com aquesta ha estat rellevant en la configuració del Lluçanès.